Nyitóoldal
faq   sitemap   english  
EC NET
  MAGUNKRÓL   OKTATÁS   TANÁCSADÁS   REFERENCIÁK   ÁLLAMILAG FINANSZÍROZOTT KÉPZÉSEK   AKKREDITÁCIÓK

Professional Diploma in Management

A program áttekintése

A program azoknak a funkcionális és általános menedzseri szakismereteknek a fejlesztésére irányul, amelyekre szüksége van azoknak a tapasztalt - a szervezeten belül legalább középszintű menedzseri pozíciót betöltő - menedzsereknek, akik szeretnének a szervezet felsőbb szintjein menedzseri tevékenységet folytatni és az ehhez szükséges tárgyi és gyakorlati tudást megszerezni.

A program arra kívánja késztetni a hallgatókat, hogy pillanatnyi napi operatív problémáiktól és feladataiktól egy kicsit eltávolodva a szervezet átfogóbb kérdéseit tanulmányozzák, s ezen perspektívából próbálják értékelni és értelmezni az általuk irányított csoportnak, vagy osztálynak a teljesítményét.

A képzési program ismeretanyagának birtokosa képes lesz a felső szintű menedzserek előtt álló feladatokat elvégezni, így a szervezeten belül, a saját szintjén jelentkező, illetve a szervezet és a külső környezete közötti kapcsolatból eredő feladatokat megtervezni, elvégezni, a külső versenypiaci környezetben bekövetkezett változásokból adódó problémákat, konfliktusokat előre jelezni, elemezni, megoldani, illetve a rendszer egészét érintő változtatásokat bevezetni.

Ez a program nagyobb szervezetekben dolgozó felsőbb, vagy felsőbb vezetői beosztásra aspiráló középvezetők számára, illetve a kisebb szervezetek első számú vezetői számára készült. Elsősorban általános vezetési ismereteket nyújt, nem pedig speciális ismereteket egy meghatározott funkcionális területen (mint például a marketing, vagy a pénzügyek).

Tantárgyak:

Vállalati hatékonyság és piacképesség növelése

A kurzus elvégzése után a résztvevők képesek lesznek a szervezet belső erőforrásait hatékonyan működtetni, a lehetőségeket maximálisan kihasználni, illetve a piac változásaihoz alkalmazkodni egyéni, csoport és szervezeti szinten egyaránt. A tananyag felépítésével a valós mindennapi életet kívántuk követni, amikor nem egymástól elkülönülve, hanem "azonos időben" tárgyaljuk a vállalati erőforrások kezelésének alapvető technikáit. Így azt szeretnénk megtanítani, hogyan kell egy időben a piacra, a dolgozókra, a működésre, a pénzügyekre és az információ kezelésére koncentrálni.

Tartalom

A gazdaságos működés biztosítása
Ebben a részben bemutatjuk az összefüggéseket a tevékenységek tervezése és ütemezése, a működés gazdaságossága, a minőség, az emberi erőforrás és a marketing, az erőforrások gazdaságos felhasználása között, illetve olyan új eszközöket és menedzsment technikákat ismertetünk meg a hallgatókkal, amelyekkel lényegesen megkönnyíthetik és hatékonyabbá tehetik munkájukat.

Az információ, mint erőforrás
A gördülékeny és gyors adat- és információkezelés rengeteg időt takarít meg a menedzserek számára, illetve segítséget nyújt abban, hogy döntéseiket nagyobb megalapozottsággal és biztonsággal tudják meghozni. Ebben a részben arra tanítjuk meg a hallgatókat, hogy milyen információkat és miként kell gyűjteni, illetve hogy ezek az információk milyen feldolgozást követelnek ahhoz, hogy ténylegesen hatékony eszközei legyenek a menedzseri munkának.

A pénz, mint erőforrás
Építve a Vezetői számvitel tantárgyban tanultakra, mélyebb ismeretekre tehet szert a pénzügyi elemzések és a beruházás gazdaságossági számítások terén. Ezzel a tudással részt tud venni cégének pénzügyi, gazdasági döntéseiben. Képes lesz elemezni a rendelkezésre álló mérleg és pénzügyi adatok alapján saját és konkurenciájának hosszú távú versenyképességét.

Az ember, mint erőforrás
Nem elfelejtve mindazt, amit a motivációkról és a megfelelő munkakörülményekről tanítottunk az előző tantárgyakban, a fő hangsúlyt most arra helyezzük, hogy miként lehet az emberrel, mint erőforrással a leghatékonyabban gazdálkodni.

Versenypiaci stratégiák - marketing
Ez a blokk az eddig tanult lényeges marketing eszközöket integrálja, és arra készíti fel a hallgatókat, hogy milyen eszközökkel lehet a piacon a versenyelőnyt megtartani, továbbá milyen verseny és marketing stratégiák kialakítása és végrehajtása szükséges ehhez.

A tantárgyhoz egy két és fél napos hétvégi tréning tartozik.

Kredit pont: 30 kredit

Vállalati stratégiák és változásmenedzsment

A tananyag ötvözi a változásmenedzsmentet, a vállalati hatékonyságot a teljesítményt növelő általános stratégiai menedzsment alapjaival. Ily módon ez a modul szorosan illeszkedik az előző modulok tudásanyagához, és feltételezi az azokban leírtak gyakorlati alkalmazásában való jártasságot. Szemléletében a vállalat stratégiai erőforrásának értékét emeli ki és vizsgálja a változások során adódó fejlesztési lehetőségeket is. A tantárgy elsajátításával képes lesz a szervezeti változásokat úgy menedzselni, hogy a hagyományos technikák mellett a stratégiai kérdésekre is koncentrálva, a lehető legnagyobb hasznot tudja elérni egyéni, csoport és szervezeti szinten egyaránt.

Tartalom:

Stratégiai menedzsment alapjai
Bemutatjuk a vállalati stratégia megtervezésével, felépítésével és megvalósításával kapcsolatos alapvető ismeretek annak érdekében, hogy a hallgatók képesek legyenek a stratégia alkotás előkészítését aktívan támogatni. A modul tanulása során elsajátíttatjuk a stratégiai gondolkodáshoz, elemzéshez és alkalmazáshoz szükséges ismereteket, modelleket és technikákat, nagy hangsúlyt fektetve a gyakorlati alkalmazásra.

A változás megtervezése és véghezvitele
Bemutatjuk, hogy bármilyen változtatás - legyen az egészen kicsi, vagy stratégiai jellegű - akkor lesz igazán eredményes, ha azt a vezető az érintett munkatársak bevonásával, meggyőzésével és támogatásával tervezi és valósítja meg. Megtanítjuk Önnek, hogy miként kell egy ilyen változtatást eredményesen véghezvinni.

Szervezetfejlesztés, mint a változtatás része
Ebben a részben megismerheti a szervezetfejlesztés technikáit, gyakorlati eszközt kapva a szervezet "legérzékenyebb" pontjának többszintű befolyásolására, az új elvárásoknak megfelelő fejlesztésére.

Rendszerszintű átfogó stratégiai beavatkozások
Bemutatjuk a szervezeten belüli változtatás egyik alapvető csoportját, továbbá szélesebb kontextusba helyezzük a szervezeti problémák megoldásának feladatát annak érdekében, hogy komplex és átfogó eszközt adjunk a szervezetek rendszerorientált változtatásához.

Változtatási stratégiák
A modul olyan módszereket és technikákat ismertet meg a résztvevőkkel, amely abban segíti őket, hogy a változtatási folyamatokat a lehető leghatékonyabban tudják véghezvinni. Megvizsgáljuk a változtatási programok különböző szakaszait a változtatás szükségszerűségének felismerésétől, a lehetőségek mérlegelésén, az érintettekkel való elfogadtatáson, az esetlegesen felbukkanó ellenállások kezelésén keresztül egészen a gyakorlati megvalósításig és ellenőrzésig, valamint megvizsgáljuk azokat a belső és külső tényezőket, amelyek változást indukálhatnak. Módszereket és technikákat ismerhetünk meg arra, hogy hogyan lehet a stratégiai változtatási folyamatokat a lehető leggyorsabban, leghatékonyabban és a legkevesebb konfliktussal véghezvinni.

Szakdolgozat

A szakdolgozat célja, hogy a hallgató egyértelműen bizonyíthassa, hogy rendelkezik a szükséges elméleti és gyakorlati tudással, és képes azokat egyidejűleg, önállóan, komplex módon saját gyakorlatában alkalmazni. A szakdolgozatban a problémát sokoldalúan - a tanult tantárgyak mindegyikéből egyenként legalább három-három elméletet, módszert szakszerűen alkalmazva - kell feldolgozni.

A képzési idő 6+3 hónap, amely során egy három napos hétvégi tréningen kell részt venni.

Kredit pont: 30 kredit

Lap tetejére